TFR

Le Parkour

  • Nie jesteś zalogowany.

#1 2007-04-16 14:50:55

Mały

Administrator

5230771
Zarejestrowany: 2007-04-13
Posty: 10000000
Punktów :   
WWW

Ból kolan

Ból kolan to przypadłosć dotykacjąca (prędzej czy później) prawie wszystkich.
Stawy kolanowe utrzymuja ciężar całego ciała i w znacznym stopniu biorą udział w większości działan: chodzeniu, bieganiu, skakaniu, siadaniu itd.Narażone sa na uszkodzenia
w codziennym zyciu i W KAZDYM RODZAJU SPORTU.

Chłód zimny wiatr wilgoć moga powodować bół i sztywność kolan. Wreszcie siedzący tryb zycia niewłaściwe odżywianie, zatrucie, srodowiska choroby, pewne rodzaje wykonywanej pracy powoduja degenaracje stawów kolanowych i w efekcie cierpienie.
Wykonując odpowiednie ćwiczenia można polepszyć ruchomośc stawów, wzmocnic mięśnie i ścięgna oraz utrzymać stały dopływ krwi i energi witalnej chi (qi).
Zaprezentuje trzy różne ciewczenia, których wykonyewanie od wieków polecaja swoim pacjentom chinscy lekarze. Regularne powtarzanie tych ćwiczeń zapobiega wystąpieniu wielu schorzeń i bólów kolan oraz pomaga w ustapieniu bądź zmniejszeniu istniejących dolegliwości.

1. Stań w pozycji wyprostowanej i zrelaksowanej. Podnieś prawa nogę i uchwyć kolano obiema dłońmi.Przyciagnij kolano do klatki piersiowej tak blisko jak tylko jest to mozliwe i pochwili postaw noge z powrotem na podłoże. To samo uczyń z drugą nogą. Powtórz ćwiczenie 10-15 razy. Ćwiczenie to pozwala uzyskac większom ruchomośc stawów kolanowych. Jesli ćwiczenie w pozycji stojącej jest zbyt trudne można je wykonywać w leżeniu na plecach.

2.Stań prosto ze złączonymi nogami i ugnij kolana.Wykonuj obrotowe ruchy kolanami powoli i ostroznie, najpierw 10-15 razy w prawo nastepnie tyle samo w druga stronę .Ćwiczenie to wzmacnia więzadła kolanowe, zwieksza ruchomośc stawu pomaga zwalczac dolegliwosci zwiazane z zimnem i schorzeniami typu reumatycznego.

3.Stan prosto, stopy rozstawione na szerokości ramion. Połóż dłonie na kolanch i wykonaj powoli pełny przysiad. Pozostań w przyszadzie chwilę i powoli wstań Powtórz ćwiczenie 5-10 razy. Główną korzyścią płynącą z tego cwiczenia jest wzmocnienie mięśni nóg.

Na podstawie Knee Exercise - A Remdy for Knee Pains Yuana Lirena w china Sports oprac. w.k
UWAGA!!!!! W przypafdku poważniejszych schorzeń (m.in. ostre stany reumatyczne, zablokowanie, opuchlizna, uszkodzenie kolan) nalezy powstrzymać się od samodzielnych ćwieczeń, podjąc kuracje medyczną i ewentualnie ćwiczyć po konsultacji z lekarzem.



Ja osobiście tak ćwicze i od tego czasu nic mnie nie boli )

Offline

 

#2 2008-01-05 17:04:25

eunike

Gość

Re: Ból kolan

Dzięki za pozyteczne info. Sprobuje ćwiczeń, bo już jestem podłamana tym bólem kolan. Wiem, ze jest teraz zima, ale ja nie moge sie powstrzymac od biegania, ale- niestety- odzywa się zeszłoroczne skręcenie kolana....


Pozdrawiam

 

#3 2008-05-29 09:21:02

opaski

Gość

Re: Ból kolan

Polecam opaski bawelniane na kolana + masc rozgrzewajaca. Mi pomaga po kilku godzinach.

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
ana motylki szukam chłopaka w augustowie do 16 lat kobieta mnie rani metin2 jakie abs na bm opo ero